GP Ponnyn 2012

Nästan alla med C-ponny hoppar ju GP-ponnyn, Eller?
Först var det ett kval när jag hoppade de var det liksom bara som en vanlig tävling fast med knoppar. Det är ju en vanlig tävling men liksom att hoppa i scandinavium värkade coolt. De fullsatta läktarna, den stora arenan och liksom hela grejen. Men jag tänkte inte så mycket på de just då. Året innan gick det ju inte så bra när jag hade Ambra. Hon var inte hoppad alls mycket i LB så hon var lite vinglig men de året hoppade jag bara för att de är en rolig tävling.
När jag sen i slutet av klassen lede då började jag tänka på allt det där om att man får hoppa i scandinavium och då blev jag lite nervös, tänk om alla i slutet skulle gå om mig.
Det gjorde dom inte och jag och Lillan kom vidare till semifinalen.
Det var ett väldigt lång väntan mellan kvalet och semin.
När den långa väntan var slut och det var dags för semifinalen så var jag jättenervös. När jag hade hoppat kollade jag inte på dom andra som hoppade utan jag var ute. Klassen var en väldigt lång väntan men tillslut var den klar och fick jag reda på att jag kom två och kom vidare till finalen och jag skulle få hoppa i scandinavium.
När prisutdelningen hade varit och vi hade tagit kort så samlades vi i ett rum och åt tårta som var jvligt god och det var några som pratade om vad vi skulle göra och samlas och bla bla bla.
På kvällen fick vi åka in till scandinavium och rida. Det kändes pyttelitet jämfört var det brukar göra när det är massa hinder där inne. Ridningen där inne gick bra men Lillan blev jättesvettig för det var väldigt varmt där inne.
Sen var det helt plötsligt final dags. Man fick först åka in i ett litet garage och lasta av hästarna och grejerna skulle man lägga där för transporterna var man tvungen att köra bort därifrån. När hästarna var i ordning så fick man skritta runt i evigheter innan man fick gå till framridningen och rida fram.
När vi skulle till framridningen så var Lillan galen, hon visste säkert var hon skulle få göra snart.
Framridningen  var ganska liten och vi var 10st som skulle rida runt där. Det blev inte så mycket framridning innan vi skulle gå banan. När vi hade gått banan så hoppade jag upp och hoppade lite. Det dröjde inte länge innan jag skulle bort för att få hoppa.
När jag kom in på banan igen men denna gången för att få hoppa så kändes det ganska coolt. Det var ca 10 000 personer som skulle titta när vi hoppade! Vi fick till en helt okej runda och vi lede tills det var två kvar.
Vi slutade på en tredjeplats!
På prisutdelningen var Lillan helt vild!
.
Efter prisutdelningen så fick vi gå upp till ett rum och äta och vi fick ta hur mycket godis vi ville! En annan bra sak var att vi fick band så vi fick vara nästan var vi ville!
Den här tävlingen är ett minne för livet men jag hoppas inte det är sista gången jag hoppar i scandinavium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0